Vidjeli smo... Temperature rastu, a motoristi i biciklisti oživljavaju svoje mašine nakon zasluženog odmora. Pripremite se za sezonu kako bi vam prvi kilometri bili radost i zadovoljstvo, a ne u strahu od kvarova ili neočekivanih komplikacija.
Nakon zime svoj motocikl valja pripremiti i servisirati prije prve vožnje. Najviše pažnje treba obratiti na gume, kočnice, lanac i opremu, ali posebno na motor, akumulator i tekućine.
Evo nekoliko savjeta o tome kako pripremiti motor nakon zimske hibernacije kako bi buđenje bilo što lakše.
Gume
Nekoliko mjeseci neaktivnosti može utjecati na tlak u gumama. Ne propuštaju sve gume u potpunosti, pa u proljeće možemo zateći potpuni ili djelomični gubitak tlaka koji je potrebno dopuniti do vrijednosti koju propisuje proizvođač.
Lanac
Ako ste jesenas po potrebi očistili, rastegnuli i podmazali lanac, zbog vaše marljivosti ne treba mu posebna pažnja. Ako je to mazivo za cestovne bicikle, ono će se osušiti i ispod njega će ostati tanki sloj koji će pouzdano štititi lanac cijelu zimu. S lancem, što manje podmazivanja, to bolje. Ako je lanac podmazan u jesen, nemojte ga ponovno podmazati u proljeće, jer je dvostruki sloj maziva kontraproduktivan.
Obratite pozornost na dobru napetost lanca. Svaki stroj ima drugačiji propisani napon zbog različitog kuta stražnje klackalice u odnosu na motor stroja. Obično su te informacije zalijepljene na naljepnicu koja se nalazi na bočnoj strani okretne ruke odmah do lanca. Ako ga nema, možete pogledati priručnik motocikla.
Kočnice
Dugotrajna vožnja u mjestu obično nema posebno negativan učinak na stanje kočionog sustava. Kočione pločice na nekim strojevima hrđaju, osobito ako je motocikl preko zime bio pohranjen u vlažnom okruženju ili u slabo prozračenoj garaži. Ovaj slabašni sloj hrđe obično se skine prvi put kada se kočnice koriste i diskovi ponovno počnu lijepo sjajiti. Ako ste perfekcionist, diskove možete lagano očistiti brusnim papirom granulacije P1000 ili više.
Također provjerite jesu li obje kočione pločice jednako istrošene. Ako je jedan znatno veći, trebate servisirati kočione papuče.
Naravno, provjerite količinu kočione tekućine u spremnicima koja mora biti unutar označenih granica na kontrolnom prozorčiću spremnika. Tekućine ne smije biti ni premalo ni previše. Kočiona tekućina se širi tijekom rada, a ako ima previše kočione tekućine, kočnice će automatski početi kočiti.
Motor
Srce motocikla je motor. Ako ulje nije na kraju propisanog intervala izmjene, nije važno mijenjate li ga u jesen ili proljeće. Ako tijekom rada nije bilo izloženo pretjeranoj toplini, stanje ulja nakon zime je isto kakvo je bilo prije zime. Zamjena ulja prije zime preporuča se samo ako je ulje na kraju životnog vijeka (servisne intervale ulja određuje proizvođač stroja) i ako su mu iscrpljeni oksidacijska stabilnost i inhibitori korozije.
Zadnji pregled
Ugradite akumulator (provjerite da je pravilno priključen), pokrenite i pričekajte da se motor zagrije na radnu temperaturu. Provjerite propuštaju li svi priključci, crijeva i brtve – radna tekućina ne smije nigdje curiti. Ako vaš uređaj ima pomoćni ventilator za hlađenje, pričekajte da vidite hoće li se stvarno uključiti na željenu temperaturu. Pokušajte s osvjetljenjem, tj. prednja svjetla (uključujući duga svjetla), stražnja i kočiona svjetla te pokazivače smjera, provjerite mogu li se retrovizori namjestiti ili su labavi. Također se preporučuje korištenje odgovarajućih specijalnih zaštitnih sredstava na lakiranim, plastičnim, kožnim ili kožnim dijelovima te na metalnim dijelovima - tako će vaš stroj dugo izgledati puno bolje.
Na kraju, možemo vam samo poželjeti sigurno putovanje i opuštajuće iskustvo. Ne zaboravite da proljetne ceste nemaju toplu podlogu, pa gume nemaju isto prianjanje kao u sparnom ljetu. Također zapamtite da se pijesak može zalijepiti za ceste, posebno na zavojima. I na kraju, budite posebno oprezni i sigurni jer je većina ostalih sudionika u prometu navikla na prisutnost motociklista i njihovih strojeva na cestama zimi.
Pronađen 19 proizvoda